Menü

2016. január 15., péntek

8. fejezet

Ákos


A gép hangos berregéssel emelkedett fel, a szívem kihagyott egy ütemet, amikor megláttam, hogy már elhagytuk a száraz földet: persze nem az idegességtől, de nem is az izgatottságtól. A tudattól, hogy haza térek, a semmibe, a nullára vissza elv megint kezdetét veszi. Ezúttal csak én, és a testvéreimmel.
Hátra hagytuk az egyik múltam, és most is elbúcsúztunk egy helytől, ami talán sokkal több keserűséget hozott, mint boldogságot.
Gergő és Léna az ablak mellett ülnek, én pedig balról a harmadikon.  Egy fiatal csinos lány, még éppen betoppan mellém, könnyed ruha van rajta: káprázatos a tekintete, hajában kék tincsek lapulnak.
-         Remélem nem gond, ha itt foglalok helyet – mosolyodik el egy pillanatra, majd valami hihetetlen nagy izgatottsággal kezdi el vizsgálni az arcom.
Zavarba ejtettem.
Kicsit odébb húzódom, hogy ő is kényelmesen ide férjen, végül a vágyakozó pillantását még éppen elkapom. Biztos szeretne velem beszélgeti. És nem is kell sokat várnom, hisz már kezdi is: - Na és te is Budapestre tartasz, vagy onnan vidékre szeretnél menni? – Kérdezi megilletődve, ujjaival a haját birizgálja, hogy még szexibbnek tűnjön.
Vállat vonok.
-         Azt hiszem, oda húz a szívem – játszi könnyedséggel mondom neki, egy csepp félelem sincs bennem, hogy flörtbe fog torkollni ez a beszélgetés.
Elneveti magát.
-         Én is. Kint éltem eddig, anya és apa meghaltak egy balesetben, így a nagyszüleimmel fogok lakni, akik az ország szívében laknak – egy pillanatra lehajtja a fejét, majd gyorsan visszaszegezi a tekintetemre.
-         Sajnálom – végig simítok a vállán óvatosan, hisz átérzem azt, amit ő érzett. És ő csak most lépett abba, amibe én már évek óta téblábolok.
Tényleg megsajnáltam.
Behelyezem a fülest, egy pillanatra lehunyom a szemem, átadom magam a negédes hangnak, ami a fülemben dübörög. Fájdalmas, gyönyörű, és tökéletes. Talán tényleg ilyen volt az előző életem is?
Vagy csak álmodtam mindent, amikor minden a feje tetejére állt? Ezt már senki sem fogja megtudni, valamiért azt érzem, hogy vége köztem és Ricsi között.
Hisz ő tökéletes, mindenkinek kellene, aki még nem birtokolja, és még a fiúk is képesek lennének oda lenni érte.
És ez engem miért önt el féltékenységgel, hogy megkaphat bárkit? Kicsit megrázom a fejem: Shawn Mendes dala tényleg képes eufórikus élményt kiváltani az emberekből.
Hagyom, hogy a düh – és a szabadlábon lévő irigység nyugalomba torkolljon, izmaim lassan engednek fel a kényelmes bőrülésen.
Lesütöm a szemem.


                                            ***

Kómásan szállunk le a gépről, szinte végig aludtuk az egészet, Gergő néha felébresztett, hogy megmutassa milyen szép is a táj, miközben a lemenő nap narancsos színre festi az eget.
-         Tessék – ad oda egy kis cetlit a lány, aki mellett ültem végig az úton.
-         Be sem mutatkoztam – nyújtom felé a kezem. – Kovács Ákos! – Zavartan rázza meg a kezem, majd mosolyodik el.
Mint egy angyal!
Végül búcsút intünk a terminálnak, a magyar utakat rójuk újra, mint két évvel ezelőtt. Hihetetlen, de két esztendőm oda lett, ebből egy elment anyu ápolására, a másik év pedig kellett arra, hogy összeszedjem magam, és elhatározzam, hogy megteszem.
-         Nem akarod felhívni? – Kérdezi Léna, kis szendén, a készüléket felém tartva.
Nemet bólintok neki.
Hogy miért is hagyom náluk a készüléket? Azért, mert tudom, hogy ha nálam lenne, akkor biztos, hogy nem bírnám ki anélkül, hogy felhívjam – pedig meg akarom tenni, minden izmom, idegszálam, szívdobbanásom ezt súgja.
Hívd fel!
Elkeseredetten nézek körül: tudom, hogy senki nem vár minket, senkire nem tudunk számítani – és hiányzik persze az is, akit szeretek.
Elbaszott egy élet ez.
Felszállunk a metróra, eddig senkivel nem találkoztam, akit ismerek régebbről.
Titkon remélem azért, hogy ott fog várni minket a ház előtt. Csendesen, magányosan, és megszomorodva, hogy aztán én vigasztalhassam meg.
Végül pedig a csalódás fogad csak, gúnyos a hangja.
A ház területe üres, a vakolat lassan kezd leperegni róla, már – már elöregedett, de remélhetőleg belülről még van olyan ép, hogy tudjuk használni – és nem fog a fejünkre omlani a mennyezet.
Kicsit megnyikordul a zár, ahogy a kulcsot megfordítom benne, és kinyitom.
Olyan ez az egész, mintha ezer éve nem is jártam volna itt, mintha az életem egy része itt ragadt volna, örökös fogságban, magányban, egyedül, a külvilágtól elzárva.
A lakás friss illatú, hiába: két eltelt év és még mindig olyan, mint volt, minden itt van, a képek, a bútorok, jó. Azt ki lopná el egyébként?
Minden, amit megérintek egyre több és több emléket ad vissza abból, amit itt hagytam, amit elengedtem aznap este, amikor haza tértem a kórházból.
Az élet igazságtalan.
A bőröndöket letesszük az előszobába, cipőinket levesszük, kipakolunk, és a ház ismét életre kelt tőlünk.
Fel sem tűnt, hogy mindenki milyen jó kedvű – pedig ez volt az a hely, ahol minden megtörtént, de tényleg!
Nincs olyan pillanat, perc, óra, amire ne emlékeznék tisztán, mert minden itt van, egy agyban, egy képként!
-         Éhesek vagyunk, éhesek vagyunk, enni akarunk!  - Jelzik nekem Léna és Gergő, már rohangálnak, mintha bolha lenne a fenekükben.
Nem fér meg tőlük az ember, az biztos!
-         Oké, nyugika, elmegyek a körzetibe és bevásárolok, oké? – Csillogó tekintettel bólogatnak.

Én pedig útnak indulok egy ismeretlen világba, amit nem is olyan régen még otthonomnak neveztem.

2 megjegyzés:

  1. Huh...ráz a hideg olvasás közben annyira jó!!!
    Azta...ez a történet varázslatos...
    Nem találok szavakat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Örülök, hogy ennyire tetszik, megtisztel a jelenléted!^^ <3

      Üdv: Dominik!

      Törlés